2007-03-28

Hur man når personlig framgång genom att hänsynslöst förråda de egna

Sverige förlorade alltså dagens EM-kvalmatch mot överraskningslaget Nordirland med 2-1. Inställningen höll inte, spelet stämde inte, och taktiken gick helt åt fanders. Att det inte håller att ha tretton spelare i startelvan visades med all önskvärd tydlighet när som avslutning på byteskavalkaden Olof Mellberg skadad fick lämna plats åt en spelare som inte kunde bidra med den ökade anfallskraft som i det läget varit önskvärd. David Healy var klinisk i sina avslut och hemmasegern var om än inte ohotad så inte heller orättvis.

Själv hade jag haft allt detta på känn redan i förväg, och kunde när slutsignalen gick sitta och rulla tummarna åt att min satsade hundring på oddset 4,80 hade gett avkastning. När det svenska laget i halvtid lät Kongo-Kim avlösa Taco-Anders slutade jag dessutom över huvud taget bekymra mig inför deras slutliga öde ute på det gröna fältet på den gröna ön. Nog ska det kunna bli EM-slutspel för de gultröjade trots denna missräkning.

Edit: Jag lyckades även ro hem ytterligare 48 kr på en spontandubbel: irländsk vinst (den här gången signerad republiken) samt turk-norskt kryss med en satsad tia. Det hör inte till det vanliga att jag tippar, men nu när jag verkar ha funnit mitt lyckoodds får det kanske bli ändring på den saken. Om det är något jag har lärt mig av mina statistikkurser så är det ju att vidskepelse alltid håller längst.

Inga kommentarer: