2007-03-20

Grace & mojs

I ett avsnitt av Simpsons där Homer hungerstrejkar för att stadens basebollag hotar att lämna staden, får han en vision där han besöks av spöket efter den legendariske hungerstrejkaren César Chávez.

Homer: Who are you?
Spöket: César Chávez.
Homer: Why do you look like César Romero?
Spöket: Because you don't know what César Chávez looks like.

När jag hör MIKAs låt Grace Kelly får jag på samma sätt bilden av Grace Jones framför mig. Samma sak visade sig gälla för min bror, och förmodligen är det ett tecken på att vi båda har knarkat för mycket Bondfilmer.

3 kommentarer:

Malin sa...

Jag får också bilden av Grace Jones när jag hör Mikas låt... fast jag är ingen Bondknarkare.

Anonym sa...

Själv får jag upp en bild av Gert Fylking.

Nisse sa...

Det där får du nog utveckla en aning.