2007-02-02

Jag tror på världen, men inte på staden

Min föga märkvärdiga världskarta över länder jag har besökt får följande utseende:




Futtiga 2 % av samtliga stannar det vid. Än mindre imponerande blir det om man betänker att mina besök i de flesta av dessa länder (i stort sett alla utom ett) har inskränkt sig till enstaka städer. Trots detta vågar jag mig på den kompromisslösa inställningen att resten av världens länder, åtminstone de allra flesta, existerar. Jag har inga som helst garantier att grunda denna utgångspunkt i, utan det är mitt eget val i rent förtroende.

Något jag däremot inte alls är lika övertygad om är huruvida alla stadsdelar som figurerar som destinationsangivelse i Malmös gröna bussars utvändiga displayer verkligen finns i den här stan. Ett tag började jag misstänka att vissa av dessa namn råkat följa med som bihang till inlånade blå bussar från grannlänstrafiken (som färgen till trots verkligen är gröna, detta klargörs på anslag placerade på deras långsidor).

Resten av det här inlägget vill jag tillägna några som gjort sig förtjänta av det. Anders är utöver en otroligt kul person en riktigt klok skribent som dessutom har bjudit mig på schlagerparty imorgon, så för att bjuda tillbaka en aning så får han nu lite mer utrymme här än den lilla referens som smugit sig in tidigare. Sanna har startat eget som hon beskriver bäst själv: Precis som universum kretsar bloggen kring mig. Och slutligen, ej att förglömma, bilder från action-Anna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag kan inte se kartan, eller vad det är. :(

Nisse sa...

Nej, för sajten verkar vara nere. Förhoppningsvis dyker kartan upp i sinom tid.