2007-02-04

12 poäng till trudelutt numero två

Trots bidragens bristande kvalitet blev gårdagens schlagerparty en fabulös tillställning. En stor del av besökarna var medlemmar eller hang-arounds i Grön Ungdom och framstod som mycket vänliga och kärleksfulla människor. Jag börjar nästan förstå varför min kära Teknologslampan lämnade den organisationen en gång i tiden. Det förklarar även varför resultatet i vår interna omröstning, så länge inga opålitliga liberaler nästlade sig in i den, skilde sig ganska drastiskt från svenska folkets åsikt.

Många fanns även representerade på QX:s gemenskap, vilket resulterade i att några ganska ovana frågor ställdes till mig under kvällen. En viss besvikelse kunde anas över att mitt förhållande till värden inte sträckte sig längre än till att vi går på samma konserter. Även ett lookalike-mysterium fick sin dramatiska upplösning.

Så mycket överraskningar på en och samma afton vet jag inte när jag senast fick uppleva. Och detta kan jag bäst sammanfatta på följande förkastliga sätt:

Det är kul
när nåt nytt händer
i den stad
som vi alla älskar
och det är Malmö!

1 kommentar:

Anders Wallner sa...

Vad var det för spännande överraskningar? :)