2007-06-02

Supersäkert

Som en blixt från klar himmel har en ny låt släppts lös från av mig ständigt hyllade Säkert! Och trots titeln Faller isär så utgör den här låten den sista sammanfogande biten i det komplicerade pussel som gör någon till en fullbordad svenskspråkig artist. Åtminstone om jag får tro mina öron.

Jag har dessutom kommit fram till att Annika Norlins styrka som låtskrivare ligger i hennes förmåga att till fullo utnyttja de utmärkande egenskaperna för det språk hon använder. Hello Saferide-låtarna präglas av den formuleringsfiness och attityd som det engelska språkets ordrikedom och världsvana erbjuder, medan det ångestfyllda direkta tilltalet i Säkert!:s låtar inte hade gjorts rättvisa på ett mindre utlämnande språk från ett varmare klimat.

Förresten platsar numera även Allt som är dittlistan, efter att jag sett videon några gånger.

Inga kommentarer: