2007-06-28

Hellre apberg än sopberg

En insikt har kommit till mig under ihoppackandet av de tillhörigheter jag samlat på mig under den nästan 23 år långa lägenhetsepok i som snart är till ända. Jag har tidigare varit resignerat kritisk till webbcommunities, som t.ex. den hårt granskade Apberget, där barn kan köpa presenter till varandra som sedan syns på deras presentationssidor i något slags evig popularitetstävling på nätet, men jag har nu börjat se det fina i kråksången.

Förutom att det är en hemskt fiffig affärsidé att sälja låtsassaker för riktiga pengar så borde det verkligen bespara miljön en hel del ansträngningar om barnen lägger sin veckopeng på digitala blommor och skotrar istället för plastigt skräp som flugits hit från det som förr kallades Bortre Indien. Att jag inte ens själv i min barndom använde mina surt förvärvade slantar till vettiga saker gör att jag har svårt att tro att det finns någon som har gjort det.

Det kan vara värt att påminna om ett klipp från lördagen.

Inga kommentarer: