2007-06-01

Lillebror... pampampam

En annan sak som är värd att nämna om min bror är hans svar på den utmaning som cirkulerar i olika gemenskaper på nätet. Eftersom mina egna svar inte har varit helt tillfredsställande läsning för alla, då några av punkterna snarare utgör skamliga bekännelser än direkta konstigheter, kan jag nämna att flera av konstigheterna från broderns lista har skrämmande träffsäkerhet även på mig.
1. Jag pratar alltid tyst med mig själv när jag går på stan, eller sjunger. dock gör jag inga hörbara ljud.

2. Jag har ett hårigt födelsemärke på min vänstra hand. om någon ryckte av hårstråna skulle jag antagligen börja gråta eller döda någon.

3. jag tycker att jag är bäst i världen på allting. jag bryr mig om vad andra tycker också, men inte så mycket. om någon är bättre än mig på något har jag alltid en bra ursäkt.

4. jag hatar musikdiskussioner, och jag hatar när folk frågar vilken musik jag lyssnar på. jag känner ingen som har hört de skivor som betyder mest för mig, och om jag träffade någon som gjort det skulle jag undvika att prata om det med den personen.

5. jag blir glad av att titta på fåglar och myror. mycket gladare än av t ex hundar och katter.

6. jag vet nästan aldrig vilken veckodag, datum eller månad det är. och jag vet knappt vilken ordning månaderna kommer i.

Den som känner mig hyfsat kan nog åtminstone lista ut vilka som inte stämmer in på mig.

Inga kommentarer: