2007-06-01

Min bror och jämställdheten

Jag har fått veta att min bror läser min blogg, och inte bara det, han tycker att den är den bästa bloggen av de han läser. Idag lovade jag att citera honom efter att han uttryckt att de italienska Kalle Anka-serierna om den feministiska hjältinnan Super-Kajsa visade att Kalle Ankas Pocket (där de publicerades) var före sin tid. Jag påpekade på mitt sedvanliga storebrorsmanér att feminismen hade funnits betydligt längre än så, och fick följande replik till svar:
Längre än Stål-Kalle? Pfff. Det tror jag knappast.
Man bör betänka att detta är samma person som kommenterade den fadäsdrabbade slagordsrepetitionen, där traditionella Nej till lön efter kön blev till Nej till kön efter lön, som jag återberättade från kvinnodagsdemonstrationen jag deltog i, med följande (genusmarxistiska?) resonemang:
Jag har inget emot kön efter lön. Om någon tjänar mycket pengar så ska de ha rätt att få räknas som män.
Kan man annat än att älska en sån bror?

Inga kommentarer: