2007-08-07

Sex småqueera månader

Det slog mig att det nu har gått ett halvår sedan jag på allvar lärde känna pride-Anders i och med att jag googlade efter mitt eget smeknamn och fann det här inlägget i hans blogg, vilket inledde en korrespondens som blev upprinnelsen till att jag inbjöds till hans schlagerfest. Som mer eller mindre direkta följder av denna bekantskap har jag till dags dato hunnit göra dessa saker:
  • författat arton blogginlägg vars innehåll har kunnat sorteras under kategorin kvasiqueert

  • burit upp en banderoll med bilder av olikkönade pepparkaksformar i ett demonstrationståg

  • reflekterat över det mesta som har med kön, relationer och sexualitet att göra, och därmed blivit klokare på vad Axel brukar snacka (men inte blogga) om

  • lagt mig i jämlikhetsdiskussioner med såväl idéer på det teoretiska planet som förslag till praktiska åtgärder

  • utnyttjat mattekunskaper från tre års högskolestudier till att konstruera en avancerad queerordvits

  • insett att jag inte nödvändigtvis kommer behöva frångå mina individuellt typiska attraktionsmönster för att få ett lyckligt liv

  • börjat besvara frågan om vilka egenskaper jag attraheras av hos en tjej med motfrågan om inte det är en lite väl heteronormativ formulering (även då frågan ställs av en tjej som jag för tillfället är attraherad av)
Puss på dig och tack för inspirationen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hihi, du är så söt nisse!

Anonym sa...

jag orkar inte blogga om sånt. vill ju inte vara surfitta! (eller jo det vill jag)

:)

Anders Wallner sa...

Jag är så stolt över dig :) Nu är jag tillbaka i Malmö, så det kanske är dags att börja planera nästa temafest?