2007-08-27

Farväl till Gamla Väster

Med festivalen avslutad kördes idag det sista flyttlasset in till min Lundalägenhet, och det enda som nu saknas för att jag ska vara inflyttad där är därmed jag själv. Planen är att jag ska cykla in under morgondagen för att på så sätt manifestera att en ny epok av mitt liv inleds (och för att jag kommer behöva ha min cykel där). Detta innebär naturligtvis att en annan epok går i graven, nämligen den 23-åriga Gamla Väster-epoken, även om det fortfarande lär bli ett och annat besök hos min far som alltjämt bor där. Jag kommer att sakna...
  • områdets lugn och skönhet trots det centrala läget.
  • den rådande mentaliteten som ledde till att det inom distriktet lades fler röster på F! än på sd i senaste riksdagsvalet (även om partiets otroligt söte representant i vallokalen kan vara ytterligare en förklaring).
  • känslan av att verkligen höra hemma mitt i smeten, ett av få privilegier under min uppväxt.
Däremot kommer jag inte att sakna...
  • lärarna på Västra skolan som la grunden för min långvariga fiendskap till utbildningsväsendet.
  • lyxkommersialiseringen av närområdet och den utveckling den riskerar att leda till för stadsdelen.
  • fördomarna baserade på detta närområde, vilka gör att man känner sig som en utböling varje gång man hänger på Möllan.

Nu väntar en spännande omställning till livet på studentghetto i västlundensisk ödemark.

2 kommentarer:

Anonym sa...

en gång gamla väster - alltid gamla väster! så är det...

Anonym sa...

vi flyttar ju typ samtidigt. hurra!