2007-08-10

Dramatiken stegras

Följetongen kring min högskoleansökan går vidare. Struken från båda mina val såg jag till min förtjusning att det ännu fanns platser kvar vid det andrahandsalternativ som jag alltjämt varit inställd på att läsa. Men eftersom jag som sagt var struken från kursen hos studera.nu så kunde jag inte heller göra en efteranmälan där, utan har istället fått förlita mig till ett mejl skickat till institutionens studievägledning, från vilken jag nu spänt inväntar ett svar efter att den på tisdag blivit bemannad igen.

Innan dess hann jag med att efter två veckor få svar från den kursexpedition som bär ansvaret för att det har kunnat gå till på det här viset, och där få beskedet att jag skulle vända mig till Lunds antagningsenhet för att ställa saker till rätta. Under de tre dagar som återstod till att andra urvalet skulle bli klart så ringde jag dit ett antal gånger, första dagen för att bli informerad om att deras telefontider är vardagar 9-12, dag två och tre blev resultaten identiska: ett meddelande om att de skulle vara tillbaka i luren efter klockan elva följt av en timme där det tutar upptaget.

Inga kommentarer: