2006-12-27

Nyhetens behag

Att The Ark är en av jokrarna i 2007 års Melodifestival var det bästa som kunde hända både för bandet och för tävlingen. Ett "seriöst" bands medverkan ökar tävlingens dignitet markant, samtidigt som det här glamourösa sammanhanget kommer tvinga bandet att hitta tillbaka till sitt rätta ansikte efter det bleka senaste skivsläppet. Något i stil med Calleth You, Cometh I hade passat perfekt.

För att illustrera vad jag menar med "seriöst" tänkte jag rekapitulera mina fem favoritlåtar från Eurovision Song Contest sedan 2000:
  1. BrainStorm - My Star (LV 2000)
  2. Zdob si Zdub - Boonika bate doba (MD 2005)
  3. Athena - For Real (TR 2004)
  4. Ruffus - Eighties Coming Back (EE 2003)
  5. Mumiy Troll - Lady Alpine Blue (RU 2001)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oh, vad kul att The Ark ska vara med i melodifestivalen. De kommer verkligen sätta färg på den annars lite halvtråkiga tävlingen. Kanske värt att kolla lite extra på det då?!
Oh, yes! Brainstorm is the shit! (och Renars är så söt!) :)
Kram på dig!

Anonym sa...

jag är listtokig ftf:

1. vanna - strings of my heart (kroatien 2001)
2. sandrine francois - il faut du temps (2002)
3. france gall - poupèe de seri poupèe de son (frankrike 1965)
4. ich troje - keine grenzen (polen 2003)
5. mocedades - eres tu (spanien 1975)

Malin sa...

Fan Nisse, du är nog den enda människa på denna planet som har identisk ESC-smak som jag. Jag känner ingen annan än migsjälv som gillar "Lady alpine blue", det bidraget var ju störtskönt! Håller med om alla dina fem favoriter, framförallt Athena, det är för lite ska i den tävlingen. Nice hörredu. Fast jag måste lägga till Balkanbaladerna "Lejla" - Hari Mata Hari samt "Lane Moje" med Zeljko Joksimovic.

förresten hörde jag någonting imorse om att Morrissey eventuellt kunde bli aktuell att tävla för Storbritannien... *hm*