2007-01-10

Från bra till bättre

Som om inte nyheten att The Ark ska delta i svenska Melodifestivalen så kom det idag till min kännedom att Morrissey förhandlar med BBC om att delta i den brittiska motsvarigheten. Såna nyheter ger en indieinsnöad schlagerfantast nära till tårarna.

Efter ett godkänt projekt och en väl avklarad tenta kan så slutligen även jag njuta av fullständig ledighet fram till måndag. Det första denna tid användes till var att skrida till verket med min senaste uppfinning, som förhoppningsvis ska kunna komma till pass redan på fredag. Även planer på en hockeyresa till Irland har börjat luftas och faktiskt, osannolikt nog, sett hyfsat realistiska ut.

Men först ännu en fantastisk nyhet: lördagens (och tidernas) match, där min klubbkamrat, tillika Malmös första elitseriecurlare någonsin, ställs mot världs- och Europamästaren Peja Lindholms nya lag på dennes hemmabana i Östersund, kommer troligtvis att direktsändas över nätet tack vare teknikens under. Då gör det trots allt inte så mycket att jag inte tog chansen att åka dit med en privat hejaklack så att jag kunnat passa på att besöka alla gator som fått låtar uppkallade efter sig på Vapnets debutalbum.

2 kommentarer:

Malin sa...

Hehe, ja jo det är ju givetvis ingen dum idé...eller, det beror ju på hur man ser på det, men jag är ju en sån där person som vill ha den fysiska plattan, konvolut och hela kittet som kan stå och skina i skivsamlingen sen. :-) Sen har jag inte orkat sätta mig in i vad det finns för bra nedladdningsprogram heller...

Angående Morissey så skulle det vara förjäkla intressant och lite oväntat om han dök upp i tävlingen. Plus att man för förmodligen skulle få höra en bra låt från Storbritannien ovanlighetens skull. *tss*

Anders Wallner sa...

Åh! Du, jag, Pipettes Raymond, Maria, Morrissey, The Ark, Eurovision. This is a match made in heaven, socker-Nisse.